Veel gestelde vragen

Wat is de Jong film studio?

Wij heten Jong Film Studio, maar eigenlijk noemen wij ons gewoon filmclub! Wij zijn een groep mensen van verschillende leeftijden die 1 ding gemeen hebben, films maken en er mee bezig zijn. Wij doen elke keer weer wat anders, en we staan altijd open voor nieuwe dingen

Waar en wanneer is een clubavond?

Wij hebben elke donderdag van 18:00 tot 21:00 een clubavond bij de Chill-in. (Een mulitfunctionele Jeugdsoos.)

Adres: De omloop 5, Beilen (ingang aan de Linthorst Homanweg)

Het is ongeveer 10 minuten lopen van het treinstation, en we kunnen je altijd van het station oppikken met de auto om met je naar de club te rijden.

Wie zitten er allemaal bij de filmclub?

Wij zijn een diverse groep mensen van verschillende leeftijden, afkomsten, geschiedenissen en ambities. Als je meer wil weten over een aantal clubleden, ga dan naar de clubleden pagina.

Wie zijn de begeleiders?

Als je meer wilt weten over de verschillende begeleiders op de filmclub, bezoek dan de begeleiders pagina.

Hoe oud moet je zijn om bij de club te komen?

Onze aangegeven richtlijn is 10 t/m 24 jaar. Maar stiekem.... maak het niet heel erg uit hoe oud je bent, als je lekker bij ons in de groep valt en zowel wij als jij er een goed gevoel bij hebt, ben je van harte welkom! Ons jongste clublid is 10 en de oudste leden zijn tussen de 21 en 23!

Moet ik mij gelijk inschrijven of mag ik eerst komen kijken?

Je mag altijd gratis komen kijken op een van de clubavonden! Als je een paar keer bent geweest om te komen kijken, en je besluit je in te schrijven, dan mag je ook mee komen doen aan grotere projecten of opdrachten die wij samen maken.

Wat kost het om lid te worden?

Het lidmaatschap voor Jong Film Studio is €80,- per jaar.

Filmkamp kost €80,- euro als je lid bent van de club

Als je geen lid bent van de club kost filmkamp €90,-

Moet je zelf filmapparatuur mee brengen?

Dat mag! Maar het hoeft niet, wij als filmclub hebben een kast met materialen die je gewoon mag pakken en gebruiken. Zoals camera's, microfoons, lampen, reflectieschermen, statieven en nog meer.

Als je zelf wel filmapparatuur hebt, moedigen we je aan om het mee te nemen! Misschien kan je ons ook leren over jouw camera of ander apparatuur dat je hebt.

Kijken jullie ook films?

Zekers! Maar niet elke week, wij geven prioriteit aan de films die wij zelf maken om te laten zien aan elkaar, maar wij organiseren wel filmavondjes en dan gaan wij allemaal een film kijken samen.

Zijn wij helemaal alleen op de club?

Zeker niet, naast de clubleden hebben wij elke week 2 begeleiders die ons op de rit houden, dat is wel zo handig en veilig! Tevens dienen deze begeleiders ook als vertrouwenspersonen die je alles mag vertellen, wij willen dat iedereen zich veilig en fijn voelt op de club.

Hoe neem ik contact op?

Wij als jongeren afdeling hebben een contact pagina, hier kun je contact opnemen met de organisatie van Jong Film Studio, stuur een mail of bel met al je vragen. Via instragram en Facebook zijn wij ook te bereiken.