Filmclub BVC

Thema's van een clubavond

Het thema van een clubavond varieert en kan zich richten op één van de volgende onderwerpen:

• we bekijken en bespreken elkaars werk;
  • we geven elkaar advies omtrent het gebruik van de camera's en andere apparatuur;
  • tijdens de 'doe-avonden' wordt geoefend met divers materiaal door middel van korte opdrachten;
  • bij het gebruik van filmbewerkingsprogramma's (Magix, Pinnacle etc) geven we elkaar hulp en advies;
  • we nodigen gastsprekers uit;
  • we gaan samen buiten filmen;
  • we voeren ook externe opdrachten uit voor bijvoorbeeld de gemeente, verenigingen en particulieren.

Voor informatie over de filmclub BVC kunt u contact opnemen met:

Bianca van Gelderen: tel. 06 21456523

of Dick Uittenbroek: tel. 06 53531730

Voor e-mail contact: klik hier

Beilen West

15 maart werd de film Beilen West in De Raat gepresenteerd. Mevrouw R. Raven de wethouder van o.a. cultuur was aanwezig. Vele filmpjes van buurtactiviteiten werden getoond.

De historisch vereniging uit Beilen had foto's beschikbaar gestelden korte filmpjes van de Jongeren Filmstudio Beilen werden getoond. Het geheel toonde dat Beilen West een heel actieve buurt is.

Beeld en Geluid

Op 8 maart een bezoek gebracht aan het gebouw Beeld en Geluid te Hilversum. Interessante uitleg gekregen van  film "Moeder Suriname", Sound Design en de documentatie faciliteiten. Een geslaagde dag.

Kleare Kimen

Op 4 maart  was de filmclub "Kleare Kimen" op bezoek. Zij toonden films van de leden en gaven toelichting over het filmen en het bewerken van de films. Het was een interessante presentatie en discussie. Het toonde dat de leden veel ervaring hebben en dit met anderen wil delen. Een geslaagde avond en dank aan "Kleare Kimen".